این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند (5)

این شیرآلات برای متناسبسازی طراحی نشدهاند
بال ولو

گیت ولو برخلاف بال ولو، چکش آب را کاهش می دهد. جنس بدنه همچنین باعث کاهش خوردگی با محیط یا سیال خورنده شده و تمیز کردن آن را آسان تر می کند. با این اوصاف می توان گفت؛ تفاوت بال ولو و گیت ولو در عملکرد به میزان چرخش دسته های آن ها بستگی دارد. بال ولو نیز با نام شیر توپی، شیر دسته گازی و همچنین ربع گرد شناخته می شود. گیت ولو که با نام شیر کشویی یا شیر گیت نیز شناخته می شود، مکانیزمی چرخشی دارد و با چرخش فلکه ای گرد که روی آن قرار دارد، باز و بسته می شود. شیر بال ولو یا گازی، شیرهایی با حرکت چرخشی می باشند که در آنها از مجرابندی که به شکل کروی می باشد استفاده می شود.که این مجرابندها برای باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار می گیرد.در بال ولو هایی که در سیستمهای فرآیند بکار می روند ممکن است از عملگرهای مختلفی به منظور کنترل مستقیم یا از راه دور شیر استفاده شود. این نوع از شیر توپی فولادی به شکل 2 تکهای و 3 تکهای می باشد که در هر دو نوع از کنارههای بال مونتاژ انجام می­گیرد.

وقتیکه ساچمه در موقعیت نیمه باز قرار گیرد جریان اشفته ای در شیر ایجاد میشود این مشخصه باعث محدودیت کاربرد شیر ساچمه ای میگردد. چنین شیرهایی به واسطه ایجاد جریان اشفته و جریانات ناشی از اصطحکاک در حالت نیمه باز بایستی فقط در کاربردهای کاملا باز یا کاملا بسته بکار روند. در برخی از نمونه های بال ولو ها با ایجاد یک شیار در قسمت بالای مغزی وضعیت باز و یا بسته بودن شیر را مشخص می نمایند. گیت ولوها برای استفاده در مکان هایی با درجه حرارت و فشار بالا (مانند معادن، نیروگاه ها) مناسب هستند. از جمله مزیت های این شیر شامل آب بندی مناسب ،تحمل فشار نسبتا زیاد، عمر مفید و سرعت در باز و بست و افت فشار کم در مسیر عبور سیال است. ساختار شیرآلات توپی شناور بسیار ساده بوده و دارای آببندی خوبی است، اما بار سیال جاری شده توسط فشار توپ به سمت رینگ آببندی خروجی حرکت میکند. توپ توسط دو نشیمن شناور یا فنردار پشتیبانی میشود که در تماس مداوم با توپ باقی میمانند. نحوه عملکرد این شیر به این صورت می باشد که وقتی ساقه یا محور شیر به اندازه یک چهارم دور چرخش می کند، سوراخ توپ در مسیر جریان قرار گرفته و به سیال اجازه عبور می دهد.

اسپری اکتیو درای مناسب آقایان است (6)
خواندن

در این شیرها از یک توپ فلزی استفاده می شود که به صورت علامت بعلاوه، از یک جهت کاملاً باز بوده و از یک جهت مسدود است؛ که برای برقراری جریان سیال کافی است سمت باز شیر در مسیر جریان قرار بگیرد. جهت اطلاع دقیق تر از این جزئیات تولید، با کارشناسان ما در واحد مشاوره فنی تماس حاصل نمایید. اما شباهت آن ها در این است که هر دو جهت مسدود و باز کردن جریان آب و مایعات مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت بال ولو و گیت ولو در این است که گیت ولو دارای گیت است، اما در ساختار بال ولو، دوار (به شکل کروی و توپی) به کار رفته است. به همین دلیل دو نوع دسته بندی می توان برای این نوع ولو ها در نظر گرفت که در ادامه آنها را بیان می کنیم.انواع بال ولو بر اساس طراحی و شکل بدنهبدنۀ ولو های توپی را می توان به صورت یک تکه، دو تکه (2pc) و سه تکه(3pc)طراحی کرد که این تکه ها به وسیله جوش و یا پیچ و مهره به هم متصل می شوند. این نوع شیرها دارای یک دسته از جنس فلز یا پلیمر هستند که عملکرد سریعی دارند و با چرخشی در حدود ۹۰ درجه یا به اندازه ربع یک دایره، می توانند شیر را باز و بسته کنند.

از این شیرها نبایستی در کنترل دبی سیال استفاده گردد.

عمده استفاده ی این شیر ها در سیستم های هوا، گاز و مایعات می باشد. تا همین اواخر ، شیر توپی نوع 546 فقط در موجود بود ابعاد DN10 تا DN50 – اکنون ، اما ، در ابعاد DN65 تا DN100. شیر توپی (بال ولو) ویکا WIKA مدل BV با ماشینکاری فوق العاده قطعات داخلی امکان عملکرد بسیار نرم و دقیق را حتی در فشارهای زیاد و پس از مدت طولانی بدون کار با شیر فراهم می کند. این نوع شیرها مناسب فشارهای کاری بالاتر بوده و معمولاً قابلیت double block and bleed دارند. شیرآلات توپی که قطر زیادی دارند و در فشارهای عملیاتی بالا مورد استفاده قرار میگیرند معمولاً دارای طراحی توپ ترونیون هستند. از این شیرها نبایستی در کنترل دبی سیال استفاده گردد. بدنه این ولو اغلب از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل، مواد پلیمریpp، و برنجی و دیگر آلیاژهای فلزی است. مواد سازنده شیر توپی در مورد بدنه فلزاتی چون فولاد ضد زنگ و در مورد نشیمنگاه از الاستومتر استفاده می شود. بسته به شرایط نصب ، مستقیماً روی خط لوله یا تابلوی کنترل با چندین ابزار اندازه گیری در همان مکان ، قابل نصب است. شیرهای دستی دارای یک چرخ یا اهرم دستی می باشند که مستقیماً یا از طریق یک گیربکس به ساقه شیر وصل می شوند. Art icle h as been g ener ated with the  he lp of GSA C​onte᠎nt Generator DEMO !

قیمت صادرات لوله پلی وینیل کلراید صادراتی
خواندن

Check Also

راهنمای وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی

راهنمای کامل وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی وکیل آنلاین طلاق رایگان یکی از موضوعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *