بازگشت به کتاب “از قلم تا شعر”

[ad_1]

کتاب «از قلم تا فتح» توسط انتشارات مارس اوبیم منتشر و وارد بازار نشر شد.

معلمان کار پیامبران هستند و به درستی این وظیفه معلمان است که انسان ها را هدایت کنند. در کشور ما ایران، آموزش و پرورش به عنوان نهادی مؤثر در تربیت فرزندان و تنظیم ایدئولوژی انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد. هرگز فراموش نمی کنیم که این نهاد تأثیرگذار پس از حمله دولت بعث به عراق، مبنای دفاع از میهن اسلامی ایران قرار گرفت و معلمان، کارکنان و دانش آموزان را رکن اصلی قدرت و سرمایه آموزش و پرورش معرفی کرد. در طول 8 سال دفاع مقدس و در جبهه‌های نبرد در مقابل حق و باطل نقش آفرینی کرد.

به گزارش ایسنا، در سایت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آمده است که در دهه های دفاع، دانش آموزان مطیع امام خمینی(ره) خود را برای حضور در جبهه و همچنین اطاعت از معلمان و معلمان آماده کردند. حضور در جلسات بحث تفکر انقلاب و تفکر انقلابی در مرزهای باطل، مبارزه با فقر فرهنگی و اذهان مردم به ویژه جوانان به سمت تمدن اسلامی و ایرانی سوق داده و احساس عزت نفس ایجاد کرده است. – ایجاد اعتماد به نفس در جوانان و جوانان در مبارزه با تشکیل فرهنگی دشمن. در حالی که دشمن آرزو داشت که آموزش و پرورش به دلیل تقابل بدنه اساسی با دفاع مقدس راکد بماند و کشور از دکترین و آینده علمی عقب بماند، اما دست اندرکاران آموزش و پرورش، ساختار فرهنگی و فرهنگی سند را از انجام وظیفه باز داشتند. کشور باید در سایه مسائل جنگ باشد.

انتشارات مرز اوبوم به تازگی کتابی با عنوان «قلم به قلم» منتشر کرده است که در آن به نقش فرهنگیان در دفاع مقدس قزوین با نویسنده کتاب ابوالحسن پرداخته شده است. کبیری.

ابوالحسن کبیری در ابتدا درباره لزوم نگارش این کتاب گفت: در سال 1392 وارد حوزه تحقیقات دفاع مقدس شدم و از آن زمان تاکنون مسئولیت های مختلفی را در سپاه و یگان رزمی و فرماندهی تیپ 82 برعهده داشته ام و تاکنون بوده ام. -عمر، در استان قزوین خلأ وجود دارد، می گویم که ما کمبود پژوهش، کار مستند و در واقع تاریخ و تاریخ شفاهی استان داریم.

غول «بیکاری» کرمانشاه با برنامه ای یکپارچه و هدفمند پیوند خواهد خورد
خواندن

بازگشت به کتاب

وی یکی از دلایل این اختلال را این بوده که از ابتدا هیچ گونه فعالیتی در استان قزوین ثبت نشده است. از ابتدای جنگ تحمیلی به دلیل اینکه قزوین از توابع استان زنجان بود، رزمندگان این استان تا سال 1363 در لشکر 17 فعال بودند و در سال 1365 به لشکر هشتم نجف پیوستند. به دلیل اختلاف، اسناد مربوط به یگان های رزمی استان قزوین در آن یگان ها باقی ماند.

شامل طرح های مستندسازی نقش استان قزوین در دفاع مقدس 8 ساله تحت 65 پروژه کلیدی

نویسنده کتاب «از پان تا کنسرت» افزود: بنابراین برای ما مهم بود که بفهمیم می‌خواهیم کار مستند انجام دهیم و طرحی بزرگ نوشتم و با تحقیقات اولیه و مصاحبه‌های انجام شده در سال 1394، حدود 65. پروژه اصلی در قالب پروژه مستند “از نقش استان قزوین در 8 سال دفاع مقدس و تامین امنیت و ثبات در مناطق شمال غرب و غرب کشور قدردانی کردم و برای این پروژه تیم هایی را آماده کردیم. و جمع آوری تحقیقات و آموزش مختصر برای انجام و فعال شدن این کار، گروهی را تشکیل دادیم و دفاتر و فرمانداری ها را در ستاد کنگره شهدای قزوین راه اندازی کردیم.

وی افزود: اگر بخواهیم ببینیم استان قزوین چه نقشی در دفاع مقدس داشته است، استان متشکل از گروه هایی مانند یک یگان رزمی متشکل از گردان های رزمی و بخشی از گردان های پشتیبانی رزمی مانند مخابرات، تجهیزات و… توپخانه، نیروی انسانی. لجستیک و آنها پزشکی هستند. در قسمت سوم کلاس ها را بررسی کردیم و پروژه را به صورت جداگانه برای هر کدام توضیح دادیم.

کتاب «از قلم تا عبادتگاه» درباره نقش فرهنگیان استان قزوین در دفاع مقدس است.

کبیری گفت: کتاب «پهن محکم تا بتن» یکی از این طرح‌ها بود و تاکنون 170 عنوان در قالب این 65 طرح منتشر شده است. البته بسیاری از آثار دیگر نیز آماده چاپ هستند.

وی افزود: «از قلم تا قلم» به نقش فرهنگیان استان قزوین در دفاع مقدس می پردازد. نقش فرهنگیان سند در این پژوهش در پیشانی و پیشانی کتاب در تعلیم و تربیت نهفته است. و با توجه به اینکه در مقاطع مختلف موفق بوده ام و در خط مقدم حضور داشته ام و نقش آموزش و پرورش را به طور کلی ارزیابی می کنم، بهتر از سوالات تحقیقی عمل کرده ام.

ترافیک در محور قزوین نیمه سنگین و روان است
خواندن

خانم زهرا عبدالله نیز در نگارش این کتاب نقش بسزایی داشتند

نویسندگان کتاب «از قلم تا شعر» یادآور شدند: خانم زهرا عبدالله در نگارش این کتاب نقش عمده ای داشتند و نگارش اولیه و مصاحبه ها را بر عهده داشتند و سپس با راهنمایی من فصل را تنظیم کردند. کامل.

وی به عنوان کتاب اشاره می کند و توضیح می دهد: معلمان و معلمان با قلم شناخته می شوند، از سوی دیگر به حضور معلمان در میدان جنگ در آموزش و پرورش اشاره می کنیم که برای حفاظت از سیاره خود اسلحه به دست می گیرند.

کبیری گفت: در زمان نگارش کتاب «قلم محکم تا کنسرت» فکر می کنیم مخاطب ما فردی است که اصلاً دوران مقدس را درک نمی کند و نمی داند دفاع در مقدسات چیست و نمی داند. تصور میشود مثلاً بعضی ها شغل نداشتند یا سربازی بودند، به جبهه رفتند. با این حال می خواهیم بگوییم که یک فرهنگ نیز افشا شده است. پس اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که یک فرهنگی در جبهه چه کرده است؟ آیا این افراد به آنجا رفتند و کلاس برگزار کردند که کلاس نبود؟

وی افزود: در کتاب «از قلم تا شعر» ابتدا به نقش فرهنگیان دوره های مختلف اشاره می کنیم. ما این مشکل را هم حل کرده ایم که اگر فرهنگیان بخواهند وارد جبهه شوند، آیا می توانند همه افراد کلاس سوم را به عنوان مرد عادی ثبت نام کنند؟ چه کسی این افراد را فرستاد؟ آیا روسای نهادها، آموزش و پرورش، مدیران مدارس به راحتی پذیرفتند که یک فرهنگ باید سر کلاس درس برود؟ پس کلاس او چه شد؟

نویسنده کتاب «از قلم تا شعر» با تاکید بر اینکه منظور ما معلمان نیست، فقط معلمان هستند، گفت: انجام شد.

وی در تشریح مطالب این کتاب گفت: کتاب «از قلم تا شعر» شامل ده فصل است. فصل اول نحوه اعزام معلمان به جبهه را بیان می کند و در فصل دوم به تبلیغ معلم و طلاب اشاره می کند. یکی از کارهایی که ما در این کتاب انجام دادیم این است که نه تنها وظایف معلم در پشت نامه های قبل را به عنوان دستورالعمل و رویه جاری ارائه می کنیم، بلکه هر مورد را ذکر یا توضیح داده ایم. سالن چت عمومی چت

درخشش ارسلان کاظمی در بسکتبال آسیا
خواندن

کبیری به فصل سوم اشاره کرد: در این فصل وظایف و وظایف شخصیت های فرهنگی بررسی می شود. کار فرهنگی این افراد چه بود؟ و سپس به نحوه استفاده معلمان از فرصت‌های مبارزه با بیکاری و ارائه کلاس‌های اصلاحی اشاره کردیم. دانش آموزانی که در جبهه حضور داشتند چگونه مورد آزمایش قرار گرفتند؟

وی افزود: در فصل چهارم نقش معلمان در حمایت و عرضه دفاع مقدس بررسی شده است. معلمان برای حمایت از دفاع مقدس چه کرده اند؟ در آن زمان به خانواده ها گربه می دادند یا نخ به خانواده ها با قیمت پایین می دادند و دستکش و کلاه و دستکش برای جنگ درست می کردند. در واقع به نوعی در حمایت از آموزش و پرورش، توانمندسازی خانواده های دانش آموزان و ایجاد مدرسه ایثارگر فعال بود. اما نحوه برخورد با دانش آموزانی که از اواسط سال تحصیلی تا سال بعد به مدرسه باز می گردند در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد.

نویسنده کتاب «از فتح قلم» بیان می کند: در فصل پنجم شخصیت های فرهنگی شهدا معرفی شده اند. زندگینامه مختصری از شهدای فرهنگی یا میراث آنها را آورده ایم و منابع آنها را بیان کرده ایم. فصل ششم نظر پایانی نویسنده است.

حمایت و پشتیبانی بسیج فرهنگیان برای پژوهش

وی با اشاره به همکاری در نگارش کتاب «از قلم تا قلم» توسط شخصیت فرهنگی بسیج استان قزوین، گفت: در هر طرحی برای ترویج آن از این قشر حمایت می شدیم. برای تحقیق درباره کتاب «از قلم تا شعر» به کمک فرهنگ‌های باسینی نیاز داشتیم تا اسنادی را در ارتباط نزدیک با مؤسسات آموزشی در اختیار ما قرار دهند یا با هماهنگی با برخی از شهدای فرهنگی مصاحبه و تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *