بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

افرادی که به تازگی ورزش را آغاز کرده اند و تمرینات بدنسازی انجام می دهند باید پیش از شروع مصرف مکمل در مورد زمان مناسب مصرف اطلاعات کافی داشته باشند. مقدار مصرف مکمل ها و زمان شروع مصرف باید با مشورت مربی صورت گیرد تا نتیجه مطلوب زودتر حاصل شود. علاوه بر استفاده از مکمل، انجام تمرینات منظم و داشتن رژیم غذایی مناسب در اثر بخشی تمرینات بدنسازی بر اندام ورزشکاران نقش مهمی دارد.

 

شروع مصرف مکمل بدنسازی باید در زمان مناسب صورت گیرد و نوع مکملی که استفاده می شود نیز بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی مصرف مکمل بدنسازی برای افرادی کاربرد دارد که هدف ورزشی خاصی دارند و علاوه بر مصرف مواد غذایی باید از مکمل مناسب استفاده کنند. مصرف مکمل در افزایش قدرت بدنی و بهبود عملکرد عضلات نقش موثری دارد.

 

برای شروع از چه مکملی استفاده کنیم؟

برای بسیاری از افرادی که به تازگی تمرینات ورزشی را آغاز کرده اند این سوال پیش می آید که چه مکملی برای شروع بهتر است؟ بهترین مکمل برای شروع مکمل هایی است که استقامت و انرژی بدن را برای انجام تمرینات ورزشی سخت و قدرتی افزایش می دهد. در زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی باید دو نکته مهم دیگر را نیز رعایت کنید.

نکته اول، تمرینات ورزشی را کم نکنید و در کنار انجام تمرینات از مکمل استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده تنها از مکمل تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

نکته دوم، برنامه غذایی مناسبی را با مشورت مربی تنظیم کنید و مقدار مواد غذایی مورد نیاز را در طول روز دریافت کنید. شما باید کالری و میزان ویتامین و پروتئین دریافتی را محاسبه کنید و در کنار آن از مکمل ها نیز استفاده کنید.

 

پس از عمل به نکات ذکر شده می توانید از مکمل مناسب نیز استفاده کنید. بهترین مکمل ها برای شروع به شرح زیر است:

 

·       مکمل پروتئین: مکمل پروتئین وظیفه افزایش انرژی در بدن را بر عهده دارد و برای بالا بردن قدرت عضلات در تمرینات ورزشی و بدنسازی کوتاه مدت مصرف می شود. پروتئین موجود در این نوع مکمل به افزایش حجم عضلات و افزایش قدرت بدنی کمک می کند. همچنین استفاده از مکمل های نوشیدنی حاوی پروتئین قبل از انجام تمرینات ورزشی و بعد از آن برای بهبود عملکرد عضلات و کاهش درد ناشی از تمرینات سخت مفید است.

مکمل های پروتئین به کاهش میزان چربی بدن نیز کمک می کند و اگر در رژیم غذایی خود هیچ نوع پرهیز غذایی ندارید و مقدار زیادی چربی دریافت می کنید می توانید  با مصرف این مکمل و انجام تمرینات بدنسازی، چربی سوزی نیز داشته باشید. همچنین این مکمل برای افرادی که تمرینات ورزشی سخت انجام می دهند مناسب است.

 

·       مکمل کربوهیدرات: این مکمل در زمان انجام تمرینات ورزشی و بعد از آن مصرف می شود و خیلی زود هضم می شوند. این مکمل به افزایش تولید انرژی و عضله سازی کمک می کند و برای ترمیم عضلات آسیب دیده نیز موثر است. افرادی که با هدف افزایش حجم عضلات تمرینات زیادی انجام می دهند از این مکمل استفاده می کنند.

 

·       مکمل اسید آمینه: اسیدهای آمینه از جمله مکمل های مورد استفاده در شروع تمرینات ورزشی است و برای مبتدیان توصیه می شود. اسیدهای آمینه به سه دسته تقسیم می شوند:

 

ü     متابولیت لوسین: این نوع اسید آمینه برای افزایش روند رشد ماهیچه ها موثر است و از تجزیه عضلات جلوگیری می کند. همچنین با افزایش متابولیسم بدن فرایند چربی سوزی را نیز تسریع می بخشد. این مکمل برای مبتدیانی که می خواهند افزایش توده عضلانی داشته باشند مناسب است.

ü     گلوتامین: این ماده یکی از اسیدهای آمینه لازم برای رشد عضلات شناخته می شود و از خستگی زود هنگام جلوگیری می کند. این مکمل در برای افراد مبتدی مناسب است و از تجزیه شدن عضلات در زمان انجام تمرینات سخت جلوگیری می کند.

ü     آرژنین: این اسید آمینه در بدن به باعث افزایش گردش جریان خون می شود و مواد مغذی و اکسیژن لازم ماهیچه ها را تامین می کند. این اسید آمینه برای تحریک ترشح هورمون رشد نیز بسیار موثر است و یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای شروع است.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر مصرف مکمل، استفاده از تغذیه مناسب در تناسب اندام و عضله سازی نقش مهمی را ایفا می کند.

منبع: سایت آفتاب

Check Also

بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟

بهترین آنتی ویروس ویندوز کدام است؟ خرید آنتی ویروس , خرید آنتی ویروس, خرید لایسنس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.