چرا بازیکنان باید ویتامین C دریافت کنند؟


از آنجایی که ویتامین C در بدن سنتز نمی شود، استفاده از آن برای ورزشکاران بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، ویتامین C یک ویتامین ضروری محلول در آب با قدرت آنتی اکسیدانی قوی است که در بدن حل نمی شود و به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی در میوه ها و سبزیجات تازه مانند بروکلی، فلفل، جوانه گندم، توت فرنگی و کیوی است.

ویتامین C به افزایش و ترمیم آسیب کلاژن کمک می کند و کلاژن را کاهش می دهد. نام های دیگر این ویتامین اسید اسکوربیک، آسکوربات کلسیم و آسکوربات سدیم است.

بر اساس این مقاله که توسط محبوب عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه و توسط فدراسیون مدیسون ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، این ویتامین باعث تقویت بسیاری از قسمت های بدن از جمله عضلات و رگ های خونی و بهبود زخم ها و تسریع روند و همچنین تسریع در غلظت آن می شود. آنتی بادی است و به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان از دست دادن پروتئین را کاهش می دهد و می تواند به ریکاوری طولانی مدت و کوتاه مدت در ورزش های شدید کمک کند.

این مکمل‌های ویتامینی به عملکرد بدن در زمان کمبود ویتامین کمک می‌کنند، اما بروز فشار بالا که اغلب در برنامه‌های استقامتی استفاده می‌شود، می‌تواند به سرعت رسوبات ویتامین C را در ورزشکاران از بین ببرد و ممکن است استفاده از آن را به عنوان غذا افزایش دهد. مکمل ها برای رفع کمبودها ضروری است.

ویتامین C باعث جذب بهتر آهن می شود، برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی مفید است و به بهبودی پس از فعالیت شدید طولانی مدت کمک می کند و همچنین برای سلامت غدد فوق کلیوی مهم است، زیرا ممکن است از فعالیت معده احساس خستگی کنند. بله، و استرس فیزیکی را کاهش می دهد. و فشار در ورزشکاران سالن چت عمومی چت

انتهای پیام/


soresec

Check Also

دستگیری پزشک قلابی در کرج

ایسنا/ البرز دانشگاه علوم پزشکی آلبرز از دستگیری یک پزشک قلابی زیبا در کردستان خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.