امکان تغییر ترتیب کتاب های درسی وجود داشت

[ad_1]

سفارش اینترنتی کتاب های درسی پایه های اول، هفتم و دهم که از پنجم تیرماه آغاز شده است، تا 11 شهریور ادامه دارد. همچنین از 21 تیرماه برای تمامی دانش آموزان امکان تغییر ترتیب کتب درسی وجود دارد که تا 10 شهریور ماه امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا، طبق جدول زمانی اعلام شده از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تنظیم و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 برای کلیه مقاطع تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و بر این اساس انجام می شود. جدول تقویم در زیر آمده است:

امکان تغییر ترتیب کتاب های درسی وجود داشت

بر این اساس، ثبت نام کتب دوره راهنمایی به پایان رسیده و سفارش اینترنتی کتب درسی دانش آموزان پایه های اول، هفتم و دهم از روز یکشنبه 14 تیرماه آغاز شده و تا 11 شهریورماه ادامه دارد.

همچنین در برخی موارد ممکن است دانش آموزان بخواهند ترتیب در سیستم فروش و توزیع مواد آموزشی را تغییر دهند مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار نمره، پرش به سطح بالاتر یا تغییر دوره تحصیلی، مکان را جابجا کنند. . برای تغییر سفارش قبلی خود می تواند پس از ثبت نام در آموزشگاه انجام دهد از 12 جولای تا 31 سپتامبر قدم بردار

نحوه ثبت نام و سفارش خرید کتاب های درسی

به طور کلی ثبت نام مربوط به سیستم فروش و توزیع مواد آموزشی بوده و به دو صورت انفرادی یا گروهی قابل انجام است. کتب درسی دانش آموزان دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه در شاخه های فنی و حرفه ای، مقطع کاردانی، گروه معارف اسلامی و کتب درسی تکمیلی دوره متوسطه اول ویژه دانش آموزان تیزهوش توسط آموزشگاه توزیع می شود. جایی که درس می خوانند که به ترتیب دانش آموزان تعریف شده است.

تمدید سهمیه بیمه قالیبافی مشروط به تامین مالی
خواندن

دانش آموز یا والدین دانش آموز فقط باید قیمت کتاب درسی را که برابر با مبلغ برگشتی (ثبت شده در سامانه) است، پرداخت کنند. لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتب درسی، امکان کنترل ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان از طریق سامانه وجود دارد. لذا درخواست پرینت فرم سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.

مدارس موظف شده اند در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش گروهی کتب درسی دانش آموزان و ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اقدام و از ارجاع دانش آموزان یا والدین آنها به کافی نت خودداری کنند. بدیهی است در صورت تمایل دانش آموزان و اولیای آنان می توانند از طریق سامانه اعلام شده اقدام به ثبت سفارش انفرادی نمایند.

ثبت نام انفرادی و گروهی چطوره؟

در ثبت نام امسال از روش های منعطف برای چیدمان کتاب های درسی استفاده می شود. در این راستا مخاطب می تواند کتاب های درسی را به یکی از دو روش فردی یا گروهی پردازش کند.

والدین دانش آموزان می توانند بسته آموزشی مورد نیاز خود را در خصوص سیستم فروش و توزیع مواد آموزشی در قسمت سفارش زمانی دانش آموز و پرداخت الکترونیکی ترتیب دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانشجویی، در سمت راست شماره سریال کارت دانشجویی «نام کاربری» و «رمز عبور» شش رقمی برای ورود به سامانه قرار دارد.

در روش گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به قسمت سفارش گروهی سامانه مذکور برای کتاب های درسی مراجعه کرده و کتاب های درسی را با هم ترتیب می دهند.

از قحطی در افغانستان تا شیوع کرونای واکسن گریز در ترکیه - خبرگزاری صدا و سیما
خواندن

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *