تفاوت گیج فشار خشک و روغنی چیست ؟ (4)

تفاوت گیج فشار خشک و روغنی چیست ؟
گیج روغنی

در تمامی این مکانیسمها، گیج فشار یا فشارسنج با تغییر حالتی که المنت اندازهگیری کننده، در اثر تغییرات فشار پیدا میکند و انتقال این تغییر حالت به یک عقربه یا نشانگر که بر روی یک صفحه کالیبره شده که بر اساس تغییرات رنج فشار مندرج گردیده است میچرخد، به سادگی مقادیر فشار در محدوده وسیعی از خلاء تا ۱۰۰۰ بار را اندازهگیری میکند. هنگامی که سیال با فشار وارد می شود، به دلیل اختلاف اندازه محیط درونی و بیرونی، لوله تمایل به راست شدن پیدا می کند. چرا استفاده از پرشر گیچ روغنی ترجیح داده می شود؟ عموماً به دو دلیل است که مابین استفاده از گیج فشار روغنی و گیج فشار خشک ، گیج فشار روغنی ترجیح داده میشود: عملکرد و بازگشت سرمایه (ROI). فشار در تعریف علمی، به اصطلاح نیروی لازم برای جلوگیری از پخش شدن مایع است و معمولاً به صورت نیرو بر سطح تعریف میشود. اگر بخواهیم به معروف ترین و شناخته شده ترین فشارسنج موجود در بازار از نوع روغنی اشاره کنیم، بدونشک گیج فشار روغنی ویکا محبوبترین آنهاست. اما لازم است اشاره کنیم که این روغنف تفاوت بسیار بزرگی را از نظر عملکرد و قیمت بین این دو به وجود آورده است. اما گیج فشار روغنی به نحوی درزگیری شده که از بروز چگالش درون آن جلوگیری میشود و عدم نفوذ رطوبت به داخل گیج باعث میشود که بتواند در شرایط یخزدگی محافظت شده و عملکرد خود را داشته باشد.

​This content has  been done by G SA Con tent Gen​er ator D​em over᠎si​on.

در حقیقت این روغن نوعی وظیفه روانکاری و تمیزکاری بخش داخلی را بر عهده دارد. 7- بخش مرطوب گیج: بخشی است که با سیال در ارتباط است و باید از نوع استنلس استیل 316 باشد. در این مدل گیج ها، یک لوله با انتهای بسته وجود دارد که زاویه آن حدود 250 درجه می باشد. مرکز دیافراگم دوم به مکانیزم انتقال متصل است و از این طریق نوسانات المان مورد نظر به عقربه منتقل می شود. گیج فشار اف جی وسیله ای است برای اندازه گیری فشار، یکی از مهمترین کمیتهای مورد اندازهگیری در واحدهای صنعتی، کمیت فشار لیست قیمت گیج روغنی * میباشد. به طور کلی، اگر شما به نتیاج و اندازه گیریهای دقیق تر و بدون خطا احتیاج دارید و یا در محلهایی قصد دارید از این وسیله استفاده کنید که دما بسیار پایین است یا اختلاف دمای زیادی دارد، این نوع از فشارسنجها بهترین گزینه برای شما میباشند. دمای بالا، ارتعاش و لرزش میتواند به گیج فشار خشک آسیب وارد کند در صورتیکه گیج فشار روغنی در این شرایط سخت مقاومتی خوب و عملکردی بهینه دارد. شرکت آلمانی WIKA گیج فشار بوردن تیوب مدل ۱۱۳.۵۳ را برای استفاده در فرآیندهای صنعتی مختلف، سامانههای هیدرولیکی و کنترل تجهیزات صنعتی مانند کمپرسورها تولید کرده است.

آشنایی با انواع رژیم های غذایی چاقی رژیم لاغری سریع کتوژنیک
خواندن

گیج های فشار خشک نقش بسیار مهمی در صنعت و تجارت دارند.

مانومتر فشار روغنی ویک 25 بار صفحه 10 سانت برای اندازه گیری فشار در صنایع مختلف و سیستم های گرمایش و تهویه مطبوع مرکزی قابل استفاده است. برای این منظور میتوان سیگنال الکتریکی را در نظر گرفت. اگر سیستم در معرض اتصالات الکتریکی است استفاده از روغنی که خاصیت عایقی داشته باشد بسیار ایدهآل خواهد بود. سایز اتصالات این گیج فشار روغنی ½ اینچ می باشد. مکانیزم لوله بوردون که از نام دانشمندی به همین نام گرفته شده است، در گیج های فشار به کار می رود. گیج های فشار خشک نقش بسیار مهمی در صنعت و تجارت دارند. تعدیل دما و لرزشها باعث میشود که به راحتی بتوان درجه گیج را مشاهده کرد؛ در نتیجه صحت اطلاعات بیشتر و کنترل فرآیند بسیار بهتر خواهد بود. گیجی که نتوان درجه آن را خواند هیچ ارزشی ندارد. گیج های فشار در رنج های مختلفی از نظر حداکثر فشار قابل اندازه گیری تولید می شوند و به دو دسته گیج فشار روغنی و درجه فشار خشک تقسیم می گردند. گیج فشار 10 بار صفحه 6 سانت روغنی ویک در سیستم های تحت سیال پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این مدل در بسیاری از فرآیندهای صنعتی به صرفه است.

ماکزیمم فشارقابل تحمل دریک سیستم از مسائل مهم در آن مجموعه است. توجه کنید که قیمت گیج فشار روغنی اتصال از پشت نسبت به گیج فشار اتصال از زیر بالاتر است. • در گیج فشار خشک، تجمع میعانات باعث میشود که به راحتی نتوان گیج را خواند. این مدل در اندازههای ۴، ۸ و ۱۰ سانتیمتر تولید شده و بازه کارکرد آن تا فشار ۶۰۰ بار میرسد. شرکت ویکا با توجه به تغییر محدوده فشار برای فشار سنج های مختلف، مدل های مختلفی برای آنها در نظر گرفته که هم از لحاظ محدوده اندازه گیری فشار، هم از لحاظ اندازه صفحه و هم از لحاظ نحوه اتصال به سیستم با یکدیگر متفاوت هستند. این فشارسنجها به دلیل وجود روغن، در برابر ضربه و یا سایش نیز مقاومت بسیار بهتری دارند و همین امر موجب میشود که این فشارسنجها دوام بسیار بیشتری داشته باشند. برای مثال، فشارسنجهای روغنی، بسیار دقیق تر هستند و خطای اندازه گیری بسیار کمتری دارند.

دوره آموزشی سی شارپ
خواندن

Check Also

راهنمای وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی

راهنمای کامل وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی وکیل آنلاین طلاق رایگان یکی از موضوعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *