جزئیات محصول خودروی ایرانی و روسی

[ad_1]

اعضای هیئت اتاق بازرگانی تهران جزئیات برنامه مشترک تولید خودرو ایران و روسیه را ارائه کردند.

محمدرضا نجفی منیش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند سال پیش در جلسات مشترک با پارتیزان های ایرانی و ترکیه ای، اولین پروژه تولید خودروی مشترک با محوریت دو کشور و روسیه مطرح شد که ما نیز استقبال می کنیم. سالن چت عمومی چت طرحی که توافق اولیه در سفر اخیر رئیس سازمان توسعه تجارت به روسیه نهایی شد، در واقع ادامه آن مذاکرات است.

وی با بیان اینکه این خودرو از چند سال پیش برای ساخت پیشنهاد شده بود، گفت: این طرح را هم به آقای روحانی و هم به آقای ریچی پیشنهاد داده بودیم و در مذاکرات اخیر با سازمان توسعه تجارت در حال اجرا بود. در دستور کار قرار گرفت: «اطلاع شد که مذاکرات با مقامات روسی این سازمان منجر به توافق اولیه شد، البته در حال حاضر در سطح توافق اولیه است و باید در آینده اقدامات نهایی بعدی انجام شود.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با تشریح جزئیات مدل پیشنهادی، گفت: طبق برنامه اولیه، این طرح به صورت مسئولیتی و با توجه به محدوده موجود بین شرکای طرفین سه کشور اجرا خواهد شد. تامین قطعات و لوازم این خودرو بین سه کشور تقسیم شده است. به عنوان مثال، قطعه سازان ایرانی موتور خودرو را تولید می کنند، قطعه سازان ترکیه قطعات خارجی را تامین می کنند و بدنه های روسی تولید می کنند. البته اینها نمونه هستند و تا زمانی که این پروژه به مرحله نهایی خود نرسد، نمی توان این تقسیم بندی را به طور کامل توضیح داد.

دومین نفتکش ایرانی حامل سوخت وارد سوریه شد - ایسنا
خواندن

نجفی مانیش ادامه داد: آنچه در این پروژه اهمیت بیشتری دارد بحث تقسیم کار و تقسیم منافع است. با توجه به تجهیزات مونتاژ در سه کشور، امکان توافق قطعات برای تولید نهایی و انتقال شفاف بین سه کشور وجود دارد. یعنی در این چارچوب نباید نقد بفروشیم، بلکه سه طرف با عرضه سهام مشترک خود در کشور خود خودرو تولید می کنند.

وی همچنین درباره ابعاد اجرایی این برنامه توضیح داد: خط تولید خودرو باید در هر سه کشور فعال شود. اگر مثلاً توافقی برای تولید 300 هزار دستگاه خودرو در سال باشد و مقرر شود هر کشوری 100 هزار دستگاه از آن تولید کند، قطعات به اندازه نیاز خط تولید کار می کنند. به عنوان مثال، یک قطعه ساز ایرانی برای 300 هزار دستگاه پد تولید می کند و به دو کشور دیگر ارسال می کند و به نوبه خود قطعات مورد تایید را از خارج از کشور دریافت می کند.

اعضای اتاق بازرگانی تهران همچنین در خصوص پتانسیل قطعه سازان ایرانی در این بخش اظهار داشتند: ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون قطعه خودرو در سال در کشور را داریم که با تولید فعلی خودروسازان ایرانی همخوانی دارد. در سایر کشورها پتانسیل تولید محصولات جدید در دستور کار قرار دارد. در این راستا می توان ایران را در همکاری و مشارکت جدید خودرو و سیپا قرار داد تا این تولید مشترک با روسیه و ترکیه به محصول نهایی برسد.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *