رنگ سفالی میزهای گرد در آسمان آبی کردستان

[ad_1]

ایسنا/ کردستان بهار همیشه نوید هوای تازه و نفس‌های عمیق را می‌دهد و پس از بارندگی، مردم در هوای صاف نفس می‌کشند و آسمان آبی را می‌بینند، اما اکنون با وجود مهمان بخت برگشته روز صاف بهاری، این وعده شکسته شده است.

نام خشت این روزها بیشتر و بیشتر رنگ می گیرد و به نظر می رسد همه با این مهمان بی ادعا همراه شده اند، بنابراین هیچ کس پس از باران منتظر هوای صاف نیست و همه می دانند که آسمان آبی روز بهار است. . مخلوط با خاک رس ..

به گفته کارشناسان، این ذرات خاک داخلی و خارجی هستند و برای از بین بردن آنها نیاز به هماهنگی و عزم منطقه ای دارند.

کردستان در حال حاضر سه روز است که در وضعیت خطرناکی به سر می برد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در گفت وگو با ایسنا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال طی 50 روز ابتدایی سال، هوای کردستان به مدت سه روز در شرایط خطرناک قرار دارد. دو روز برای بیهوده و دو روز برای عموم، برای روز این وضعیت برای گروه های حساس عجیب است.

وی در ادامه با تایید افزایش روزهای آلوده امسال نسبت به سه سال گذشته گفت: با این حال در سه سال اخیر تنها 2 روز است که هوای کردستان در وضعیت خطرناکی قرار داشته که این نیز یک وضعیت خطرناک است. نگرانی. سال گذشته و 1398. و آب و هوای استان در سال 1399 یکسان نیست.

معاون امور بشردوستانه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تغییر اقلیم، کمبود بارندگی و احداث سدها در خشکسالی و ترکیه را از عوامل موثر در تشکیل خاک و فعال شدن مراکز آلودگی هوا برشمرد عنصر: در مورد احداث سد . دجله و فرات، جریان آب را به دجله کاهش داده و در قعر آن مشکلات جدی ایجاد کرده است.

مشارکت سه جانبه امنیتی -نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا
خواندن

به گفته حمیدی، نتیجه این دلایل این است که خشک شدن سفره‌های زیرزمینی کنار دریا و مراکز خاک در عراق و سوریه افزایش یافته و بادهای تند این ذرات خاک را به ایران منتقل کرده و استان‌های مرزی را آلوده کرده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان وجود خاک رس در هوا را یک چالش منطقه ای دانست و افزود: برای حل این مشکل نیاز به گفت و گوی مشترک بین ایران، سوریه و عراق وجود دارد. ترکیه را متقاعد کند به حقوق کشورهای همسایه احترام بگذاریم.

وی پرداخت کمک های بین المللی از چندین کشور درگیر در این موضوع را امری مهم برای مقابله و رفع دانست و خاطرنشان کرد: فعال شدن منابع خاکی نتیجه تغییرات اقلیمی است که شامل ایران، ترکیه، روسیه و عراق می شود که نیاز به هماهنگی دارند.

ذرات معلق علاوه بر کاهش مستقیم کیفیت هوا، می توانند مشکلات جدی برای سلامت انسان نیز ایجاد کنند.

ذراتی که معمولا کمتر از 2.5 میکرون اندازه دارند، به راحتی وارد مجاری هوایی بدن انسان شده و به سیستم تنفسی آسیب می رسانند. از طرفی این پدیده باعث آسیب های گیاهی و به خطر افتادن جان حیوانات می شود. این رویداد تاثیری غیرمستقیم بر زندگی انسان خواهد داشت و در درازمدت کل اکوسیستم منطقه در معرض خطر تخریب و همچنین آسیب دیدن تاسیسات و ماشین آلات صنعتی از خاک قرار خواهد گرفت که تاثیرات اقتصادی منفی بر انسان خواهد داشت. زندگی همه آنها موارد نشان می دهد که این ذرات، علیرغم اندازه کوچکشان، آنقدر بزرگ هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال؛ نیان الکترونیک و چادرملو اردکان
خواندن

قلی زاده، استاد هواشناسی دانشگاه کردستان درباره منبع اصلی خاک که در ایران آلودگی ایجاد می کند، گفت: منابع اصلی خاک بیابان های عربستان، عراق و سوریه و برخی نیز داخلی هستند. خاستگاه

وی با اشاره به تشکیل کانون های خاک افزود: علاوه بر عناصر کیهانی، عناصر زمینی از جمله فعالیت های انسانی نیز وجود دارد که می تواند باعث ایجاد تغییراتی در منظر محیطی مانند تغییرات و اکوسیستم های گیاهی، آبزیان و خشکسالی شود که باید شناسایی شود. . بهره برداری گسترده از منابع آبی منجر به احداث باتلاق ها و دریاچه ها به ویژه سدهای تحت کنترل شده است.

اساتید دانشگاه: نحوه شناسایی مراکز خاک بر اساس نقشه ها و تصاویر ماهواره ای

وی با اشاره به اثرات زیست محیطی و اقتصادی خاک، گفت: اثرات خاک تمام جنبه های محیطی را شامل می شود و می تواند منشأ بسیاری از بیماری ها برای آلودگی هوا، آلودگی آب، گیاهان و حیوانات از جمله بیماری های قلبی و انسان باشد، از جمله ظرفیت تنفس. . سالن چت عمومی چت

غلای زاده گفت: خاک ها ترکیب جو را تغییر می دهند و جذب رطوبت و رطوبت سطح خاک را کاهش می دهند و در کاهش بارندگی و تغییر میزان تشعشعات وارده به سطح خاک و در نتیجه تغییر شدت آن موثر هستند گرمایش گرم طبقه همکف. موثر است. سالن چت عمومی چت

به گفته یک استاد دانشگاه، اثرات اقتصادی خاک در تمامی فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی آشکار است و به دلیل نقشی که در کاهش رطوبت دارد، باعث از بین رفتن گیاهان و کاهش تبخیر تب گیاه می شود و یا متوقف می شود. می رود. بیماری های گیاهی در کاهش رشد گیاه نقش دارند.

فیلم| شکستن تلویزیون ها در افغانستان به دستور طالبان! - آفتاب نیوز
خواندن

وی ادامه داد: خاک های رسی بر چشم انداز محیطی تأثیر می گذارد که گردشگران را جذب می کند و اقلیم زیبایی شناختی آنها را کاهش می دهد و منجر به آلودگی، افزایش دسترسی به آب و افزایش اتلاف آب می شود.

قلی زاده گفت: رشد در خاک ریز باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت ها می شود و در نتیجه بر تولید و اقتصاد تاثیر می گذارد و در بدتر شدن عملکرد صنایع نیز نقش دارد.

وی در خصوص راه حل موثر فرسایش خاک گفت: پس از شناسایی مناطق مربوطه برای کنترل و کاهش فرسایش خاک، راه های مختلفی می توان وجود داشت. استفاده از گیاهان که در این صورت باید گیاهان مقاوم به خشکی کاشته شوند یا گیاهان تقویت شوند باید آبیاری و به باتلاق ها بازگردانده شود و آب سد به مناطقی که منبع خاک هستند و در کنار این رودخانه ها برگردانده شود. از ساختن اوراق قرضه ای که تجاوز می کند خودداری کنید. استفاده از آسیاب های سرب در مراکز خاکی یا از طریق آنها و استفاده از آسیاب های روغنی در مراکز خاکی راه حل موثری برای کاهش این خاک ها می باشد.

به گزارش ایسنا، کاهش معضل خاک یا آبرفتی نه تنها نیازمند تعهد ملی و برنامه ریزی صحیح، بلکه همکاری منطقه ای است.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *