روند تهیه و هزینه مواد غذایی برای شهروندان و ملت تغییر نکرده است

[ad_1]

اسنا/خراسان رضوی مدیرکل خدمات بازرگانی و سبز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر همه چیز عادی است و قیمت نان حتی برای کسانی که نقدی خرید می کنند تغییری نکرده است.

وحیدرضا فریدونی در نشست خبری نصب دستگاه های هوشمند در نانوایی های مشهد که در سالن اجتماعات استانداری مشهد برگزار شد، اجرای طرح مردمی یارانه آرد را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست. قیمت خرید گندم امسال 11 هزار و 500 تومان است اما گندم با نرخ 665 و 900 تومان برای عرضه آذوقه مردم به کارخانه های آرد عرضه می شود. با اجرای این طرح تغییری در قیمت مواد غذایی برای عموم مردم ایجاد نمی شود.

وی افزود: اجرای این طرح مستلزم آن است که یارانه به صورت هدفمند به دست جامعه مصرف کننده برسد. یکی از تأثیرات اصلی آن این بود که امکان نظارت بر سیستم را به صورت آنلاین ایجاد کرد تا بتوان به مردم به شکل گسترده‌تری خدمات رسانی کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: مردم از طریق دستگاه های نصب شده بر روی خود مواد غذایی را خریداری کنند. کارتخوان های هوشمند دارای شرایط ویژه ای هستند و می توانند در اجرای این طرح به ارائه تسهیلات به مردم کمک کنند.

فریدونی گفت: در این مرحله محدودیتی برای افراد وجود ندارد. باید فرهنگ سازی شود تا مردم با استفاده از این دستگاه ها غذا بخرند. از مردم تقاضا داریم از دستگاه استفاده کنند و برای ثبت سفارش به نانوایی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آرد محصول یارانه ای است و به واحدی عرضه می شود که دارای شناسنامه صنفی باشد. اکثر واحدهایی که کارتخوان هوشمند ندارند در این زمینه مشکل دارند. این واحدها با توجه به اتحادیه مربوطه و با جواز کسب معتبر زمان محدودی جهت رفع مشکل خود دارند.

بازگشت سلمانی و فرناندس به تمرینات سپاهان
خواندن

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با اجرای اقدامات متعدد در این طرح تحول بزرگی در مصرف آرد ایجاد شود. متاسفانه گاهی اوقات عرضه آرد خارج از شبکه وجود دارد. این فرآیند باعث نظارت جدی بر توزیع آرد می شود.

فریدونی گفت: اکنون در یک دوره انتقالی هستیم. البته در ابتدای هر کاری مشکلات و مجهولاتی وجود دارد. اکنون با نصب دستگاه ها هر شب ساعت 24 15 درصد فروش نان به حساب نانوا واریز می شود.

وی افزود: در حال حاضر محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد اما زمانی که فردی 100 عدد نان خریداری می کند به نانوایی هشدار داده می شود که همزمان 100 عدد نان را فروخته است. مکان ها باید در سیستم با بیشترین استفاده تعریف شوند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص نحوه خرید اتباع در این طرح یادآور شد: تمامی ملی پوشانی که در طرح آمیس شرکت نمی کنند باید مواد غذایی را البته هرازگاهی به قیمت آزاد خریداری کنند. چیز در شرایط عادی است و وجود دارد. هیچ تغییری وجود ندارد، حتی قیمت نان هم افزایش نیافته است تا شهروندان نسبت به قبل خرید نقدی کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *