شورای عالی دیدارهای خارجی و گردشگری مذهبی تشکیل می شود

[ad_1]

ایسنا/ پرشیا معاون گردشگری و امور گردشگری دولت فارس از راه اندازی اولین شورای عالی حج و سیاحتی مذهبی در استان برای جمع آوری و اعتلای فارس خبر داد.

محمد فرخزاد روز پنجشنبه 6 اردیبهشت در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سنتی اردشغر اظهار داشت: یک سال با خبرهای خوبی آغاز شد و دو سال بعد حضور گسترده گردشگران و گردشگران از استان فارس و شهر شیراز وجود دارد. استهلاک.

وی در ادامه گفت: سال با حضور میلیونی مردم به دستور احمدبن موسی علیه السلام و با درنگ و روزهای دیگر آغاز شد و امروز نیز این مجموعه با برگزاری مراسم ادامه دارد.

معاون گردشگری و امور گردشگری استانداری فارس همچنین به برگزاری رویدادهای پیش رو مانند رالی بین المللی، مسابقات جهانی باروری در شیراز، هیئت کنک فو و … برای معرفی کشور فارس به سایر کشورها اشاره کرد.

فرزاده از تشکیل اولین شورای عالی حج و سیاحتی مذهبی برای جمع آوری و ترویج فارس در استان خبر داد.

وی افزود: بیش از سه پروژه در بحث شورای عالی توسعه گردشگری مطرح شده و در کارگروه رفع موانع در حال بررسی است.

معاون گردشگری و امور گردشگری دولت فارس گفت: پیش بینی ما این است که در سال یکم با بیش از دو میلیارد اراذل و اوباش در رونق پروژه های گردشگری استان مواجه باشیم.

فرخزاد گفت: در حالی که در فارس با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، باید بر ترویج و تقویت سرمایه گذاری گردشگری تمرکز کنیم.

وی بر این باور است که برگزاری اینگونه مراسم و جشن‌ها باید در میان مردم باشد و به معرفی آداب و رسوم منجر شود، افزود: حلوا مکان تاریخی و معروفی از زرقان سنتی اردا است که با آن جشن جشن گرفته می‌شود. بخش هایی از کشور

سرکرده داعش در اقلیم شمال عراق دستگیر شد - برترین ها
خواندن

معاون گردشگری و امور بازدیدهای دولت فارس همچنین با تاکید بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان خاطرنشان کرد: فارس با بیش از سه هزار اثر ثبت شده، 3 اثر تاریخی و 4 امامزاده بزرگترین اعتماد کشور است. سرمایه گذاری، توسعه مراکز، اجرای پروژه های مسکن، مقاوم سازی شهری و ایجاد شهرک های صنعتی ویژه احساس شده است.

احسان خزان فرماندار شهرستان زرغون نیز در این مراسم گفت: عید امسال به مناسبت زرقان در حال برگزاری است.

وی گفت: اولین جشنواره ملی سنتی اردوغان مورد تایید کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قرار گرفت.

فرماندار زرغون در تشریح قدمت دیرینه حلوای این شهرستان گفت: این محصول بیش از چند قرن در زرغون بوده و در سال دوم در فهرست آثار فوق العاده کشوری قرار گرفت. میراث ناسالم

پاییز امیدوار است که جشنواره با معرفی بهتر و سنتی تر جشنواره چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی به پایان برسد.

وی همچنین با بیان اینکه حلوای سنتی اردا زرغون به تنهایی تحول اقتصادی شهرستان را به دنبال خواهد داشت، خطاب به معاونت روابط کار وزارت تعاون، خواستار تلاش جدی برای ایجاد کارگاه تولید حلوا برای تامین کم بهره شد. امکانات. و صنایع بسته بندی

فرماندار زرغون همچنین خواستار افتتاح شهرک صنعتی حلوا آردا در این شهرستان شد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقیان در مجلس نیز در این مراسم گفت: راه اندازی شهرک صنعتی محصولات کنجد و آردا برای توسعه زیرساخت های زرغون در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه محصولات سنتی استان فارس باید به سمت تولید صنعتی برود، افزود: با توسعه راه آهن و جاده شیراز باید در زرقان نزدیک این شهر گام های تکمیلی برداشته شود.

چین: آمریکا باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه ایران را تصحیح کند - ایرنا
خواندن

قادری ادامه داد: گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی و سنت های گردشگری محور، زیرساخت ها را تقویت می کند و علاوه بر آن امکان حضور جدی سرمایه گذاران را در شهرستان فراهم می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: مزیت نزدیک بودن به شهر شیراز این است که در صورت عدم استفاده علاوه بر ایجاد مشکلات، فرصت نیز هدر می رود.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *