عذرخواهی زوج از مراجعه به روانپزشک به دلیل نرخ بالای خدمات روانپزشکی “بیمه ای” / بی توجهی

[ad_1]

یک فعال خانواده و جامعه با تاکید بر لزوم پوشش بیمه ای خدمات روانپزشکی و مشاوره ای گفت: ضمن ارائه خدمات بیمه ای مختلف برای بیماری های جسمی مختلف، گاهی هزینه های مشاوره پزشکی، تشخیصی و درمانی بیماران از طریق بیمه تا 100 درصد می رسد. پرداختی است که متاسفانه بی توجهی به مشکلات روحی و روانی درون خانواده و فرد منجر به بروز بسیاری از بیماری های روحی و تربیتی و تحمیل هزینه های هنگفت و جبران ناپذیر به کشور می شود.

گفت و گو با ایسنا در گفت و گو با دکتر شهید جهانیان رجوع به ماده 8 سیاست های کلی تامین اجتماعی مبنی بر «ارائه خدمات لازم برای تحکیم خانواده و زایمان» و مشمول خدمات روانپزشکی و مشاوره ای به ویژه زوج های جوان نمی باشد. برای آشنایی با یکدیگر یا تحکیم خانواده و تفاهم متقابل پس از ازدواج، اما به دلیل گرانی این خدمات از مراجعه به روانپزشک خودداری می کنند. در این بین تحت پوشش بودن خدمات روانشناسی و مشاوره بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از راه های نجات خانواده پوشش خدمات روانشناسی و مشاوره است چرا که خلاء جدی آن در کل کشور احساس می شود و بر محیط خانواده و جامعه و جمعیت خانواده تاثیر می گذارد. “دی.

وی افزود: انجام و تمرکز بر مشاوره موثر بسیار حائز اهمیت است، بنابراین در بسیاری از موارد زوجین نیاز به مراجعه منظم دارند و با یکی دو جلسه ارجاع، مسائل شناسایی و برطرف نمی شود.

جهانیان با بیان اینکه زوج های جوان به ویژه در پنج سال اول زندگی مشترک برای حل مشکلات خود نیازمند مهارت های زندگی و آموزش های فراوانی هستند، افزود: استفاده از مشاوران آگاه و کارآمد و اجرای شیوه های فرد می تواند رفتار فرد را بهبود بخشد. دخیل – انتخاب شوهر، انتخاب همسر مناسب، جلوگیری از تعارضات زناشویی، مدیریت صحیح اختلافات زناشویی و در نتیجه کاهش آمار طلاق می تواند مفید باشد.

صفحه مورد نظر شما یافت نشد.
خواندن

این عضو هیئت علمی دانشگاه طبیثا مدرس معتقد است: اهمیت مشاوره قبل و بعد از ازدواج در راهبردهای ارتباطی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده با عنوان «قبل، حین و بعد از خانواده» مدیریت نظام های مشاوره و آموزش است. . بر ایجاد «دسترسی و پایبندی به موازین اسلامی ایرانی» و «استحکام خانواده» تاکید شده است.

جهانیان افزود: 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی ثبت می شود که ازدواج ناشی از انتخاب اشتباه یا عدم شناخت کافی دختر و پسر از زندگی مشترک باشد. در آستانه فروپاشی، با ارائه مشاوره های تخصصی و ارائه راهکارهای مناسب برای دستیابی به مهارت های ضروری زندگی، می توان به رشد همدلی، صبر، گذشت و مسئولیت پذیری، زندگی و زندگی در زوجین امیدوار بود.

وی افزود: اما با توجه به هزینه های بالای مشاوره که هر خانواده ای از عهده آن برنمی آید، زوجین از ابتدا از ادامه مشاوره خودداری می کنند و زمانی که مسائل بین زوجین شدیدتر و عمیق تر شود، بله، درمان بعدی امکان پذیر نخواهد بود. . «جلوگیری از زنجیره سرد روابط زناشویی و حتی جدایی بین آنها و این موضوع مهمی است، باید در برنامه ها و سیاست های خانواده در حوزه مسئولان کشوری مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اعضای خانواده بر لزوم ساده‌سازی ازدواج و جلوگیری از ازدواج‌های نادرست تاکید کردند که می‌تواند در آینده تشکیلات خانوادگی و گاهی منجر به طلاق شود و امکان مشاوره برای خانواده‌ها را فراهم کند.

به گفته یکی از اعضای خانواده، چالش های مهم درون خانواده مانند اختلالات عاطفی و زناشویی، آموزش مهارت های زندگی و مسائل مربوط به فرزندپروری نیازمند مشاوره است.

در حوادث روز چهارشنبه آذربایجان شرقی هفت نفر مجروح شدند
خواندن

با تاکید بر اینکه باید به سمت بیمه ازدواج و مشاوره خانواده برویم که در نتیجه نتیجه گرفت: با فعال سازی بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره ای کمتر از سبد مالی به خانواده ها پرداخت می شود. همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حاکمیت خانواده، حمایت از دولت فراتر از ابعاد قدرت خانواده و سلامت جامعه حائز اهمیت است. به نظر می رسد اگر خدمات روانشناختی و مشاوره ای برای مذاکره بیمه ای فعال شود، هشیار زوجین و خانواده ها قبل از آسیب های جبران ناپذیری مانند طلاق ظاهری و غیرارادی، به فکر درمان مشکلات خود خواهند بود. یک قدم مثبت بردارید.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *