مرزهای ایران و افغانستان باید به مرزهای اقتصادی تبدیل شود

[ad_1]

اسنا/خراسان رضوی نماينده ويژه رئيس جمهور در امور افغانستان گفت: با توجه به ضرورت ايجاد سياست و هماهنگي واحد مديريت مرزها، بايد تمام تلاشهاي داخلي، ملي و حتي بين المللي براي تبديل مرزهاي ايران و افغانستان به مرزهاي اقتصادي انجام شود. می تواند به کار رود.

جلسه کمیته ارتباط و همکاری استان های مرزی با افغانستان امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد که نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، رئیس گمرک ایران، فرمانده مرزبانی کشور، استانداران کشور در آن حضور داشتند. خراسان رضوی و معاونین استاندار سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور داشتند.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان نیز در این دیدار گفت: موضوع مهم در روابط ایران و افغانستان تمرکز بر مرزهای سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بین دو کشور است. و بلوچستان

کاظمی قمی افزود: یکی از سیاست های ابلاغی رئیس جمهور در رابطه با افغانستان نیز مربوط به مرزهای دو کشور است و در این راستا امید است با اقداماتی از جمله ساماندهی، هوشمندسازی و احترام به مشتریان توجه کنید. به. با توسعه گذرگاه های مرزی در حوزه اقتصادی و همچنین جذب سرمایه های خارجی، می توانیم در راستای توسعه اقتصاد مولد در مرزهای مشترک گام برداریم.

وی بیان کرد: چنین مرزهایی می تواند امنیت مرزها را تقویت کرده و به مرزبانان ما کمک کند و از سوی دیگر به مرزنشینان ما کمک اقتصادی کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به حضور استانداران استان های مرزی در این دیدار اشاره کرد و گفت: امروز استانداران و مدیران نهادهای مرتبط با مناطق مرزی شامل 16 سازمان و اقتصادی، نظامی و انتظامی. ادارات، سرحد افغانستان در جلسه کمیته هماهنگی و همکاری مشترک ولایات اشتراک نمودند که در آن در راستای تطبیق پالیسی های اعلام شده از سوی رییس جمهور در افغانستان اقدامات صورت گرفت.

حمله جت های ناشناس به طالبان در پنجشیر / ورق به نفع نیروهای مقاومت برگشت - انتخاب
خواندن

کاظمی قمی گفت: سه کمیته مرکزی در حوزه حاکمیتی برای اجرای دستورات رئیس جمهور، کمیته ارتباطات و همکاری استان های مرزی و کمیته بین استانی تشکیل شده و ابلاغیه رئیس جمهور در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. ملاقات هدف از تشکیل این کمیته ها ایجاد وحدت بین سه استان مرزی برای اجرای راهکارهای عملیاتی بومی است. در عین حال، هر دستگاهی مأموریت ذاتی خود را انجام می دهد، باید بین استان ها نیز ارتباط برقرار شود.

یعقوبعلی نذری استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی دیگر از این دیدار گفت: برای اجرای ابلاغیه رئیس جمهور مبنی بر ارتقای تجارت در مناطق مرزی نیازمند ایجاد ارتباط بین سه نیاز مرکزی، بین استانی هستیم. سطح استانی و استانی.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان، رضوی افزود: تصمیمات منطقه مرکزی چشم انداز ملی را در افغانستان تعیین می کند، اما در خصوص فعالیت های محلی نیازمند ارتباطات بین استانی هستیم. واقعیت این است که هر ولایت در رابطه با افغانستان رویکرد و سیاست یکسانی را دنبال می کند که باعث ایجاد تضاد و شکاف در روابط بین ولایات و طرف مقابل می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تشکیل کمیته مشترک هماهنگی و هماهنگی استان های مرزی با افغانستان می تواند با ایجاد وحدت در تصمیم گیری ها از تعارض و روابط مختلف جلوگیری کند و کمیته مشخصی در رابطه با کمیته مرکزی تشکیل شود. سیاست تردد ولایات مرزی در تعامل اقتصادی با افغانستان.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *