منظور از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال چیست؟

احتمالاً شما هم تاکنون تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را شنیده باشید یا حتی قصد داشته باشید بدانید منظور از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال چیست؟

تحلیل تکنیکال یکی از شیوه‌ های تحلیل و بررسی و قیمت بازارهای مالی می‌ باشد که سرمایه‌ گذاران آن را در کنار تحلیل‌ های فاندامنتال مورد استفاده قرار می‌ دهند. اما باید توجه داشت که این دو تفاوت‌ های شاخصی با یک دیگر دارند؛ تحلیل تکنیکال با استفاده از تاریخچه حذف و قیمت وضعیت یک ارز دیجیتال مشخص می‌ شود و سپس معامله‌ گران در مورد آن تصمیم‌ گیری می‌ کنند، اما در تحلیل فاندامنتال بیانیه‌ های مالی یک شرکت، پیگیری رویدادها و وضعیت شبکه یک ارز دیجیتال مورد بررسی قرار می‌ گیرد. در واقع تحلیل تکنیکال که نوعی کار با نمودار است، رفتار آینده بازار را با توجه به قیمت‌ های کنونی و قبلی و همچنین داده‌ های حجم معاملات پیش‌ گویی و بررسی می‌ کند. ما در این مقاله قصد داریم به این‌ موضوع بپردازیم که منظور از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال چیست؟

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

همان‌طور که در بالا اشاره شد در این‌ جا می‌ خواهیم به بررسی منظور از تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال چیست بپردازیم و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

تحلیل تکنیکال معمولاً در بازارهایی مانند سهام و بورس کاربرد بسیار گسترده‌ ای دارد، اما می‌ توان از آن در ارزیابی بازار ارز دیجیتال نیز بهره برد. با وجودی‌ که در تحلیل تکنیکال  معمولاً از شاخص‌ ها، نمودارها و اعداد بهره گرفته می‌ شود، اما باید گفت که این نوع تحلیل بیش تر بر روی رفتار انسان‌ ها در بازارهای مالی توجه دارد و مطالعه می‌ کند. رفتارهایی که ممکن است گاهی در قالب احساساتی مانند ترس و طمع خودشان را بروز بدهند. نکته‌ ای که باید مورد توجه قرار داد، این است که وقتی برخی سهام‌ داران یک سهم در بورس یا یک ارز دیجیتال در صرافی‌ ها را می‌ خرند یا حتی می‌ فروشند، در واقع بازار را برای آن ارز دیجیتال مورد نظر خودشان شکل داده‌ اند و احساسات آن‌ ها قیمت را مشخص می کند.

راهنما دو کلاهک انتهایی و یک بدنه (2) وب سایت ما
خواندن

به بیانی دیگر موضوع عرضه بر تقاضا که هسته بازارهای مالی را تشکیل می‌ دهد ناشی از همین رفتارهای احساساتی معامله‌ گران است و بازار بر اساس همین رفتارهای حرکتی  شکل می‌ گیرد و قیمت ها تعیین می شود. پس نتیجه می‌ گیریم که تحلیل تکنیکال همان تحلیل رفتار های انسانی است.

به این نکته نیز توجه کنید که تحلیل تکنیکال در بازارهایی که تحت شرایط عادی با حجم معاملات و نقدینگی بالا قرار گرفته‌ اند، می‌ توانند پاسخ بهتر و مناسب‌ تری داشته باشند.

 ویژگی‌ های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ویژگی‌ های بسیار زیادی دارد که که در واقع این نوع تحلیل قیمتی بر پایه همین ویژگی‌ ها و فرضیات استوار است، ما در ادامه به برخی از این ویژگی‌ های مهم می‌ پردازیم.

. تحلیل تکنیکال معمولاً تنها بر روی قیمت تمرکز دارد. اعتقاد تحلیل تکنیکال این است که قیمت لحظه‌ ای انواع ارز دیجیتال نشان‌ دهنده رفتارها و احساسات عوامل مختلف اقتصادی است که ما می‌ توانیم با پاسخ به تمامی سوالات خود در این خصوص دست یابیم.

از دیگر ویژگی تحلیل تکنیکال این است که تنها به قسمتی اهمیت می‌ دهد که قیمت در حال حاضر در آن‌ جا قرار دارد، یعنی این نوع تحلیل بر خلاف تحلیل بنیادی به‌ دنبال این نیست که علت قرار گرفتن قیمت در آن نقطه را مورد ارزیابی قرار دهد و تنها لحظه قرار گرفتن قیمت را مدنظر دارد.

از معایب تحلیل تکنیکال این است که برای پیش‌ بینی کوتاه‌ مدت کاربرد دارد و برای پیش‌ بینی‌ های بلند مدت چندان قابل‌ اعتماد نیست و نمی‌ توان به آن اعتماد کرد.

اسرار خودی برای انتخاب نمای خارجی آشکار شد
خواندن

این نوع تحلیل در بازار بر روی استفاده از نمودارها، روندهای حرکت قیمت و مشخص کردن الگوها تاکید دارد.

تحلیل تکنیکال برای کلیه بازارهایی که بر مقوله عرضه و تقاضا متکی هستند، مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

تحلیل تکنیکال برای بازارهایی که از شرایط عادی برخوردار هستند و حجم معاملات و نقدینگی بالایی دارند پیش‌ بینی دقیقی را ارائه می‌ دهد.

چون در این نوع تجربه، پیش‌ بینی‌ ها بر اساس انتظارات مردم انجام می‌ پذیرد، پس اخبار مختلف و دیدگاه‌ های مختلف ممکن است در روند پیش‌ بینی تاثیرگذار باشند و در  نتیجه میزان ریسک را در این نوع پیش‌بینی بالا ببرند.

اصلاحات مهم و اصلی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

اگر شما هم قصد دارید که از تحلیل تکنیکال برای پیش‌ بینی بازار ارز دیجیتال استفاده کنید، پس لازم است که برخی از اصطلاحات را بدانید تا در هنگام استفاده از آن‌ ها دچار سردرگمی نشوید. در این قسمت چند نمونه از این اصطلاحات اصلی را برای شما بیان می‌ کنیم.

۱. خطوط روند ( Trend Line )

قیمت ارزهای دیجیتال در طول زمان دچار نوسان می‌ شود. پس در نتیجه تحلیل گران تکنیکال با بررسی همین نوسانات است که می‌ توانند بازار را مورد پیش‌ بینی قرار دهند و با بررسی آن به یک روند کلی دست پیدا کنند که آیا بازار صعودی است یا ممکن است نزولی باشد.

۲. خطوط مقاومت

ناحیه‌ های در نمودار تحلیل تکنیکال وجود دارد که در دوره‌ های زمانی مختلف، تغییرات قیمت یک ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت کوین را در صورت نزدیک شدن قیمت‌ ها به این نقاط، نشان می‌ دهند. در این قسمت قیمت ارز با یک مقاومت رو به‌ رو می‌ شود که عمدتاً توانایی عبور از آن را ندارد. این نواحی را که معمولاً به صورت افقی نمایش داده می‌ شود، خطوط مقاومت می‌ نامند.

قیمت دستگاه برش فلزات (3)
خواندن

۳. خطوط حمایت

خطوط حمایت مخالف و برعکس خطوط مقاومت است، به این معنا که در مسیر روند نزولی قیمت‌ ها ناحیه‌ هایی است که هر بار که قیمت ارز به این قسمت ها نزدیک می‌ شود، قدرت عبور و گذشتن از آن را ندارد و مجدد به مرحله قبلی خود بازمی‌ گردد که به این نواحی خطوط حمایت می‌ گویند.

برخی دیگر از اصطلاحات مهم در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال عبارت‌ اند از؛ سقف تاریخی قیمت، اندیکاتورها، میانگین‌ های حرکتی یا ( Moving Average ) و حجم معاملات یا  ( Volume )، که هر کدام از این موارد نیاز به یادگیری و مطالعه دقیق دارد تا بتوانیم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به‌ نحو احسن انجام دهیم.

https://www.colcampus.com/eportfolios/32979/Home/bitcoin

 

Check Also

راهنمای وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی

راهنمای کامل وکیل آنلاین طلاق رایگان شبانه روزی وکیل آنلاین طلاق رایگان یکی از موضوعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *