10 راه برای غلبه بر عصبانیت

[ad_1]

خشم یک احساس سالم انسانی است، اما زمانی که از کنترل خارج شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، عصبانیت همچنین باعث تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی بسیاری می شود که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون و افزایش هورمون های انرژی، آدرنالین و نورآدرنالین می شود.

احساس خشم می تواند توسط هر عامل و هر فرد یا هر موقعیتی ایجاد شود. گاهی اوقات مشکلات زندگی شخصی نیز می تواند منجر به عصبانیت شود. سه راه اصلی برای مقابله با خشم وجود دارد: «بیان، سرکوب و آرام کردن».

ابراز خشم به صورت قاطع، نه پرخاشگرانه، روشی سالم برای ابراز خشم است. برای انجام این کار، باید یاد بگیرید که چگونه نیازهای خود را روشن کنید و چگونه آنها را بدون آسیب رساندن به دیگران برآورده کنید. اصرار به معنای قلدری یا انتظار آن نیست، بلکه به معنای احترام گذاشتن به خود و دیگران است.

ایندیا تایمز نکاتی را در مورد نحوه برخورد سالم با خشم بیان می کند:

قبل از صحبت فکر کنید: توصیه می شود کمی استراحت کنید، وضعیت را ارزیابی کنید، دیگران را در نظر بگیرید و سپس صحبت کنید. وقتی عصبانی هستیم در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که بعداً پشیمان می شویم.

وقتی آرام شدید، عصبانیت خود را ابراز کنید: پس از احساس راحتی، احساسات خود را بدون تقابل بیان کنید و به مسائلی که با آن روبرو هستید رسیدگی کنید.

تمرین کن: فعالیت بدنی به کاهش استرس و همچنین آرامش عضلات کمک می کند. در هنگام عصبانیت توصیه می شود برای اینکه احساس بهتری داشته باشید مدتی پیاده روی یا ورزش کنید.

اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان در لورالایی 103 سارق دستگیر شدند
خواندن

به خود استراحت دهید: در اواسط روز و زمانی که وضعیت بدتر می شود استراحت کنید. این به شارژ مجدد مغز و بدن برای مقابله با استرس کمک می کند.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید: با خودتان صحبت کنید که خشم راه حل نیست. به راه حل های ممکن برای افکار و موقعیت هایی که شما را عصبانی می کنند فکر کنید.

مربوط به “من”: به جای شکایت از رفتار و اعمال طرف مقابل، نگرانی هایی که با آن روبرو هستید و تأثیری که روی شما می گذارد.

پرهیز از عصبانیت: نارضایتی شخص دیگری فقط ما را پرت می کند. بهتر است دیگران را ببخشیم و تسلیم خشم شویم.

از طنز برای کاهش استرس استفاده کنید: آرام کردن فضا با شوخ طبعی به کاهش استرس کمک می کند. همچنین می تواند در نهایت حال ما را بهتر کند.

تمرین مهارت های آرامش بخش: راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با تمرین تنفس عمیق یا صحبت با خودتان و اطمینان از بهبود وضعیت، ذهن خود را آرام کنید و عصبانیت خود را کاهش دهید.

بدانید چه زمانی به دنبال کمک باشید: کنترل خشم می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است در مورد نحوه برخورد با این احساس از یک متخصص کمک بگیرید.

انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *