7 نکته درباره عواقب استفاده زیاد از صابون در هنگام گرم کردن خانه

[ad_1]

مصرف صابون با شروع فصل راه اندازی خانوارها افزایش می یابد، در حالی که استفاده بیش از حد از این محصولات باعث افزایش آلودگی آب و خاک کشور می شود.

به گزارش ایسنااین روزها استقبال مردم برای پوشش بهار و افزایش استفاده از مواد شوینده در حالی است که مسئولان و فعالان محیط زیست نسبت به تبعات زیست محیطی استفاده بی رویه از این محصولات هشدار داده اند. شش نکته در این زمینه به شرح زیر است:

* صابون های شیمیایی پس از اختلاط با آب و فاضلاب در دریاچه ها یا رودخانه ها استفاده می شود و به دلیل انباشته شدن کف روی آب های سطحی و اکسیژن دار شدن آب، تعادل اکوسیستم آبی باعث زوال و مرگ آبزیان می شود.

* همچنین می توانند با افزایش ورود «موادی مانند هورمون ها» به آب های زیرزمینی، آب های زیرزمینی را آلوده کنند.

صابون‌های مصنوعی، میکروب‌ها و میکروپلاستیک‌هایی با ابعاد بسیار کوچک هستند که حتی می‌توانند از غشاهای تصفیه‌شده با آب عبور کرده و آب دریا و آب دریا را به بافت‌های آبزی و در نهایت به زنجیره غذایی انسان وارد کنند.

* نکته مهم در استفاده از مواد شوینده، استفاده منطقی از صابون ها، استفاده از صابون های طبیعی و صابون های دوستدار محیط زیست است.

* در مناطقی که سیستم تصفیه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب شهری و روستایی مستقیماً وارد رودخانه می شود، صابون می تواند اثرات فاجعه بار زیادی بر روی آب و خاک داشته باشد.

* مواد شوینده پایه فسفر دارند و آب ورودی به آنها را سخت می کنند، بنابراین اگر این مواد وارد آب های راکد مانند سدها شوند، کیفیت آب را کاهش می دهند.

برخورد "یک شی ناشناس" به زیردریایی آمریکایی - آفتاب نیوز
خواندن

* در شهرها و روستاهای فاقد سیستم فاضلاب به خصوص در مناطقی که تامین آب شرب وجود دارد، استفاده بی رویه از مواد شوینده می تواند مخازن آب کشور را با مشکلات زیست محیطی مواجه کند که در این صورت پیشگیری از آن حائز اهمیت است. استفاده از صابون.
انتهای پیام/

[ad_2]
soresec

Check Also

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

[ad_1] ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه طرح برکناری شهردار از سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *